Posted by: immaia410 | October 19, 2010

fokus belajar dan belajar untuk fokus!

detik gentir itu datang lagi! lusa, peperiksaan pertama untuk semester ni. subjek yang agak ringan berbanding yang lain. tapi mujahadah untuk menelaah itu kena ada dan yang penting berterusan mujahadahnya. mengalami masalah lagi untuk fokus. terutamanya waktu-waktu genting seperti ini. nekad kali ini nak belajar untuk fokus. semalam dalam halaqah dah berkongsi tips. fokus dalam solat, nescaya boleh fokus dalam kehidupan. kalau tak fokus bila belajar atau masa buat kerja harian, muhasabah kembali solat kita. ouh Allah, tuhan sekalian alam, bantulah aku dalam menghadapi semua ini. hambaMu ini sangat lemah dan kerdil. nak lawan diri sendiri pun tak mampu, macam mana nak lawan musuh-musuhMu? nak didik diri sendiri pun tak mampu, macam mana nak didik orang lain? macam ni lah diri, kamu perlu kuat demi derap-derap tarbiyyah dan dakwah kalau kamu tak mampu lakukannya kerana dirimu… perlu juga belajar klasifikasikan minda kamu. FOKUS!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: